„Największe firmy 25-lecia polskiego IT” to przygotowane przez magazyn Computerworld zestawienie firm, które odcisnęły swoje piętno i wyznaczyły kierunki rozwoju polskiego rynku ICT. Na podstawie danych zebranych przez lata w rankingach Computerwold TOP 200, autorzy raportu wyliczyli, że największą działającą w Polsce firmą informatyczną ostatnich 25 lat jest HP Polska. Łączne przychody spółki, po przeliczeniu na dzisiejszą wartość złotego, wynoszą około 65 mld zł. Na drugim miejscu, z wynikiem 48,7 mld złotych, uplasowała się ABC Data. Spółka wyprzedziła tym samym innych polskich dystrybutorów, a także wiele znanych, światowych marek branży IT.
ABC Data już od ponad 25 lat nieustannie się rozwija i osiąga kolejne sukcesy rynkowe. Gdy zaczynała działalność w 1990 roku, w jej ofercie znajdowało się 550 produktów, a grono partnerów liczyło 60 klientów. Dziś asortyment spółki obejmuje ponad 100 000 wyrobów, a firma współpracuje z grupą 13 600 resellerów. ABC Data to również jedyny polski dystrybutor, który prowadzi bezpośrednią działalność w ośmiu krajach regionu CEE – w Polsce, Czechach, na Słowacji, Litwie, Łotwie i w Estonii oraz na Węgrzech i w Rumunii. W jej portfolio znajdują się niemal wszystkie najważniejsze marki IT oraz RTV i AGD. W ostatnim czasie oferta spółki sukcesywnie wzbogaca się o kolejne kategorie, m.in. produkty „smart”, zabawki, artykuły biurowe i szkolne, narzędzia i elektronarzędzia. Dystrybutor dąży bowiem do działania w oparciu o model one-stop-shop, w którym Klient może kupić wszystko „pod jednym dachem”.
Spółka systematycznie pozyskuje też nowe kontrakty na dystrybucję rozwiązań m.in. z zakresu IoT, cloud oraz bezpieczeństwa IT. Według wielu ekspertyz to właśnie te sektory będą w najbliższym czasie budzić największe zainteresowanie klientów końcowych. ABC Data bacznie obserwuje i analizuje rynkowe trendy, a jej ponad 25 letnie doświadczenie rynkowe i branżowy know-how daje pewność, że rozbudowa oferty w powyższych obszarach jest optymalnym posunięciem. Wszystko to sprawia, że firma jest na dobrej drodze do realizacji strategicznego celu, jakim jest zdobycie do 2018 roku pozycji lidera dystrybucji IT w regionie CEE.